11 Şubat 2016 Perşembe

Özgürleşen Seyirci

Kitapta tiyatronun seyircisiz olmayacağından bahsedilir ve seyirciler 2 yönde ele alınır.1-seyircinin edilgen konumda olması 2-seyircinin dikizci yerine etkin bir katılımcı olmasından bahsedilmiştir.Anlatım dilinde ise vurgulanmak istenen düşünceyi gözler önüne sererek mi yoksa o konuya hiç değinmeyerek mi daha doğru bir sonuç alınacağı sorulmuştur.Bu düşünce mimaride de tasarımın algılanmasıyla mı yoksa bölgeyle bütünleşip algılanmamasının mı daha etkili olacağı sorusuna benzetilebilir.Ayrıca bir sanat eserinin çizgi,hacim,renk,süsleme duygusuyla uygun biçimin oluşturulabileceğinden söz edilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder